Proizvodi
Tržišta svežeg voća i povrća postala su veoma zahtevna. Traže sveže i kvalitetne proizvode, lepo
upakovane u gramska pakovanja i propisano deklarisana. Svaka vrsta ima svoju već prepoznatljivu
ambalažu.
Sve manje prolazi takozvana “rinfuzna” pakovanja. To se naročito odnosi na jagodičasto,
bobičasto i ostalo voće sa manjim plodovima: jagoda, malina, kupina, borovnica, višnja, trešnja a u novije vreme i
šljiva, kajsija, breskva i dr.
Postoje razne vrste ambalaže ali u realnosti je veoma jasno definisano za koji plod se koristi određena
ambalaža. Svrha ambalaže je prvenstveno da zaštiti plod od mogućih oštećenja pri transportu, utovaru i
istovaru, produži vek trajanja plodova, ali isto tako i da zaštiti krajnjeg kupca.
Veoma je bitna činjenica da korišćenjem ambalaže štitite krajnjeg kupca i od eventualnih bolesti, jel kvalitetno zapakovan plod,
jednom kad izađe iz proizvodnog pogona, više nije u direktnom dodiru sa mogućim uzrocima oštećenja.
Adekvatnom ambalažom Vi na tržište prodajete gotov proizvod, ne sirovinu. Veoma je jasno da razlika
između prodaje sirovine i gotovog proizvoda postoji i da je jasno definisana.
Bitna je činjenica da se ostvaruje dodatna vrednost svakom proizvodu ukoliko je lepo zapakovan, jasno
deklarisan i propisno ispostavljen od proizvodnog pogona do prodajnog centra. Umanjuje se mogućnost
reklamacija Vašeg kupca te skupih povrata robe. Ni jedan proizvođač ne želi da proizvede odličan
proizvod i da mu plodovi budu uništeni i reklamirani samo zato što nije posvetio dovoljno pažnje u
procesu koji nastupa nakon berbe.